• Maatwerk trappen
  • Seriematige trappen
  • Trap renoveren
  • Inspiratie
  • Over ons
Home / Zo ziet de werkdag van een trapsteller eruit!

Zo ziet de werkdag van een trapsteller eruit!

Op onze website en social media plaatsen wij regelmatig foto’s van eindresultaten waar wij erg trots op zijn. Maar hoe komen dit soort resultaten nou eigenlijk tot stand? Omdat wij transparantie erg belangrijk vinden geven wij af en toe graag een inkijkje in hoe het er bij ons aan toe gaat ‘behind the scenes’. Dit keer doen we dat door u mee te nemen in het leven van een trapsteller!

Meet ons trapstellerduo

Edwin Huiting, vijftien jaar in dienst als trapsteller bij De Vries Trappen & Jaap Peter van Egmond, vier jaar in dienst als trapsteller bij De Vries Trappen

Eigenlijk gaan al onze trapstellers altijd in duo’s op pad, tenzij het om service klussen gaat die alleen op te lossen zijn. De duo’s zijn in principe elke dag hetzelfde, maar natuurlijk vinden er in de loop der jaren wel eens verschuivingen plaats. Jaap Peter van Egmond, die nu vier jaar bij ons in dienst is, werkt al sinds het begin van zijn carrière samen met collega Edwin Huiting, die al vijftien jaar in dienst is. Je kunt je voorstellen dat de twee in die periode door de intensieve dagelijkse samenwerking erg goed op elkaar ingespeeld zijn. Edwin woont in Peize en neemt aan het einde van de werkdag de bus mee naar huis. ‘S ochtends rond 05:00 pikt hij Jaap dan op van de carpoolplaats bij Frieschepalen, waar Jaap een paar kilometer vandaan woont.

Aankomst DVT & inladen

05:20 uur

De meeste mensen liggen waarschijnlijk nog in hun bed, maar bij De Vries Trappen is het al een drukte van jewelste. De trappenstellers kunnen hun materiaal aan het einde van de werkdag alvast ophalen voor de volgende dag, maar het kan ook 's ochtends vroeg voor vertrek. Jaap en Edwin zijn vandaag niet de enige die 's ochtends komen laden. Verschillende trappenstellers hebben hun bus al klaar staan om in te laden. Ook Edwin en Jaap beginnen met inladen.

Pakbonnen liggen klaar

Hoe weten ze nou welke trap ze moeten hebben? Ieder duo heeft een eigen 'postvakje' waarin de pakbonnen voor ze klaar liggen. Hier staat alle informatie op die ze nodig hebben voor de dag. De soort trap, de locatie waar gemonteerd moet worden, etc. De planning van waar ze heen moeten kunnen ze ook al eerder volgen via hun tablet, maar dat wil nog wel eens veranderen. Pas op het moment dat de pakbonnen geprint zijn en voor ze klaar worden gelegd staat vast waar ze heen moeten die dag.

Nog even een bakje koffie

05:40 uur

Zo, de trappen voor vandaag zijn in geladen. Snel nog even een bakje koffie voor vertrek!

Vertrek

06:00

Als de koffie op is, is het tijd om naar de eerste locatie te gaan! Het is nog erg donker, maar naarmate we dichter bij de plek van bestemming komen begint de zon op te komen.

Aankomst locatie 1, laden & lossen

07:25 uur

Rond half 8 komt het duo aan in Noord-Scharwoude, waar een halfslagtrap gemonteerd moet worden. Terwijl Jaap alle onderdelen uit de bus haalt begint Edwin alvast met in elkaar zetten. Echt teamwork!

Opdracht 1: Halfslagtrap Noord-Scharwoude

07:30 Start monteren
07:45 Trap al een heel eind klaar, klant komt even kijken voor de kinderen naar school gaan
08:00 Verder met monteren
08:10 Kantoor belt om iets over de planning te overleggen
08:15 Trap kan omhoog gehesen worden
08:20 Trap staat!

Op naar het volgende adres!

08:45 uur

Nadat de klant nog een keer langs kwam en nog een telefoontje van kantoor is het tijd om door te gaan naar het volgende adres. De TomTom wordt ingesteld op Zwaag.

Sleutel opgehaald!

09:21 uur

Aangekomen op de volgende bestemming hebben de mannen de sleutel gekregen die toegang geeft tot het tweede huis waar een trap gemonteerd gaat worden. Op naar project nummer 2: een steektrap in Medemblik.

Aankomst locatie 2

09:45

Eerst even koffie!

Opdracht 2: Steektrap in Medemblik

10:00 Start montage
10:15 Trap is klaar
10:20 Trap in het trapgat plaatsen
10:25 Spillen plaatsen, bescherming treden aanbrengen.
10:50 Kantoor belt
11:00 Op naar de laatste bestemming!

Op naar de laatste bestemming

11:00

Zo, alle spullen weer in de bus. Op naar de volgende en laatste bestemming.

Aankomst bestemming 3

11:30

Eigenlijk zit de werkdag er voor de mannen nu op. Maar eerder deze ochtend, toen kantoor belde, werden Jaap en Edwin gevraagd om na afronding van de tweede klus door te rijden naar Nibbixwoud. Hier is collega trapsteller Luc vandaag alleen aan het werk. Een behoorlijke klus voor één persoon, dus besluiten Jaap en Edwin te hulp te schieten. Luc heeft de eerste trap er al in zitten, maar met de tweede kan hij de hulp van zijn collega's goed gebruiken.

Opdracht 3: Tweekwart trap in Nibbixwoud

11:30 Aankomst locatie 3
11:40 Materialen naar boven gesjouwd, start montage
12:45 Tijd voor de finishing touch! (Balusters, dekregels, leuningen)
13:20 Opruimen
13:30 Terug naar Heerenveen

Het eindresultaat!

13:25 uur

Prachtig! En wat een teamwork!

Terug naar Heerenveen

13:30 uur

De laatste spullen in de bus en dan terug naar Heerenveen. Onderweg niet vergeten te tanken.

Terug in Heerenveen

15:00

'S middags vanaf een uur of 14:00 is het meestal een af- en aanrijden van DVT-busjes met monteurs die kantoor op de terugweg op de route hebben liggen en nog even langskomen. Eerst even een kop koffie, en dan nog even langs bij de teamleider. Daarmee bespreken de mannen de dingen die ze zijn tegen gekomen vandaag, of worden bijvoorbeeld de zaken betreffende de planning waar eerder vandaag over gebeld werd door kantoor.

15:30 uur

En toen zat de dag er echt op! Edwin zet Jaap weer af bij Frieschepalen en neemt de bus weer mee naar huis. Op naar morgen!